Bagi memudahkan penyaluran berita-berita aktiviti dan gerak kerja Dewan Pemuda PAS Kawasan Kapar, sebuah blog baru telah dilancarkan iaituh http://pastikapar.blogspot.com

Isi kandung blog ini hanya akan memaparkan tentang berita-berita aktiviti Dewan Pemuda PAS Kapar terutamanya berita-berita aktiviti Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) di kawasan Kapar. Blog ini juga telah diwar-warkan kepada media dan wartawan, khususya dari akhbar Sinar Harian.

Ini bagi memenuhi hasrat YDP PAS Kawasan Kapar, Yb Dr Hj Abd Rani Osman yang mahu melihat pelbagai aktiviti yang dijalankan oleh PAS Kapar khususnya melalui dewan-dewan disiarkan di dalam media arus perdana. Menurut beliau lagi, ini merupakan satu strategi dakwah yang berkesan agar masyarakat melihat peranan dan usaha PAS dalam membangun ummah dan negara.

Walau bagaimanapun, blog 'syababkapar' akan tetap diteruskan dan kekal dengan konsepnya iaitu menyalurkan pandangan dan pemikiran para pemuda di dalam Dewan Pemuda PAS Kawasan Kapar terutama di kalangan barisan kepimpinannya.

0 ulasan: