Barisan kepimpinan baru Dewan Pemuda PAS Kawasan Kapar yang telah disusun dan dilantik telah mengadakan sesi 'brainstorming' bagi merangka plan tindakan dan merancang aktiviti sepanjang tahun untuk dilaksanakan.

Sesi ini telah dijalankan pada 16 Mei 2009 yang lalu yang memakan masa hampir lapan jam. Pelbagai idea dan buah fikiran telah dilontarkan di kalangan AJK hasil daripada mesyuarat dan perbincangan yang telah dijalankan oleh setiap Jawatankuasa.

Sesi ini sangat penting kerana ia akan membentuk keselarasan halatuju dan gerak kerja atau 'wehdatul fikri wal amal' di peringkat Dewan dan pemuda-pemuda cawangan khususnya. Selepas ini dewan pemuda akan menggerakkan sesi perbincangan bersama Dewan Muslimat dan Urusan Ulamak PAS Kawasan Kapar bagi menjalin kerjasama dan silang fungsi.

Selain itu juga, hasil sesi 'brainstorming' ini akan disampaikan kepada pemuda-pemuda cawangan agar ia dapat difahami dan dihayati bersama. Apa yang lebih penting ialah keterlibatan semua pemuda-pemuda PAS di kawasan Kapar dengan gerakerja DPP Kapar.

0 ulasan: