Program Turun Padang Ketua & AJK DPPK 09/11


Satu siri lawatan turun padang Ketua dan AJK DPPK sesi 2009/11 akan diadakan dalam tempoh terdekat ini. Antara objektif lawatan ini adalah untuk mendekatkan ukhuwwah antara kepimpinan peringkat Dewan Pemuda PAS Kawasan Kapar dengan pemuda-pemuda PAS peringkat cawangan.

Siri program tersebut akan diadakan pada tarikh dan tempat-tempat seperti berikut:-

1- DUN Selat Klang akan diadakan di Balai Kg Sg Udang pada 22 April 2009 (Rabu) Jam 9.30 malam. Kordinator program di DUN ini ialah Ustaz Mohd Yusri selaku Timbalan Ketua DPPK 09/11.

2- DUN Sg Pinang pula akan diadakan pada 24 April 2009 (Jumaat) jam 9.30 malam di sebuah restoran di Teluk Kapas. Kordinator program di sini ialah Ustaz Mohd Fikri Hj Bostammi Al-Hafiz selaku AJK DPPK 09/11.

3- DUN Meru akan diadakan di Pusat Khidmat DUN Meru pada 27 April 2009 (Isnin) jam 9.30 malam. Kordinator untuk DUN Meru pula ialah Ustaz Mohd Farid Zainal selaku Naib Ketua DPPK 09/11.

4- DUN Sementa pula akan diadakan pada 28 April 2009 (Selasa) jam 9.30 malam. Kordinator program di sini ialah Sdr Ir Hasrul yang juga Setiausaha DPPK 09/11.

Perjumpaan dalam lawatan ini akan diisi dengan sesi ramah mesra iaitu jamuan makan selain sesi taaruf terutamanya di kalangan ketua-ketua pemuda cawangan yang baru dilantik. Ketua-ketua pemuda cawangan juga akan diminta untuk mencadangkan seorang wakil DUN yang bakal dilantik sebagai AJK DPPK 09/11.

Melalui cadangan mereka ini diharapkan wakil yang dicadangkan nanti dapat menjalankan amanah terutamanya menghubungkan DPPK dengan pemuda-pemuda cawangan. Wakil ini akan bertindak sebagai 'orang tengah' yang akan melancarkan proses penyampaian dan penyebaran maklumat antara pemuda cawangan dan DPPK secara dua hala.

Selain itu, terdapat pengisian-pengisian lain dan arahan-arahan yang bakal diterima oleh pemuda-pemuda cawangan untuk dilaksanakan. Walaupun program ini adalah acara santai, namun diharapkan ia dapat memberikan impak yang baik dari segi dalaman DPPK itu sendiri.

0 ulasan: