UMNO yang Semakin Buta


Di saat rakyat semakin celik untuk menilai keburukan UMNO, di saat itu jugalah ahli UMNO sangat buta untuk menilai diri mereka. Mungkin itulah ungkapan yang sesuai untuk dipadankan dengan suasana politik semasa.

Untuk apa digantung permit Harakah dan Suara Keadilan sampai saat ini pun tiada siapa yang pasti. Siapa pun pasti boleh meneka reaksi umum kepada perkara ini ialah kemarahan dan rasa tidak puashati pasti meluap-luap bukan sahaja di kalangan pembaca akhbar-akhbar itu, bahkan yang tidak membacanya juga!

Menyekat maklumat pada zaman IT ini ibarat menutup bangkai gajah dengan nyiru. Semua orang boleh tahu walau dari jarak berbatu-batu. Bahkan keputusan nekad Suara Keadilan untuk terbit seperti biasa pasti bakal disambut seperti goreng pisang panas yang baru siap dihidang dengan secawan kopi pekat ketika waktu hujan lebat baru reda.

Begitulah tidak belajarnya UMNO/BN dari kesilapan-kesilapan mereka. Adakah mereka terlalu tolol untuk memahami itu semua atau mereka terlalu buta untuk melihat apa yang di depan mata?

Nah, berita terkini Pemuda UMNO sudah dapat ketua yang baru! Ketua baru mereka adalah orang yang didapati bersalah politik wang/RASUAH, tetapi dibebaskan. Sayap sebuah parti yang memerintah negara rela berketuakan seorang kaki rasuah! Kemudian mencerca-cerca orang lain adalah petualang? Tahniah Pemuda UMNO, tahniah Khairy Jamaludin.

Siapa yang lebih petualang kalau bukan kaki rasuah? Susah sangat ke untuk faham itu? Kenapa terlalu buta untuk memilih orang lain yang sekurang-kurangnya tidak disabitkan sebagai kaki rasuah? Kalau sayap pun sudah bergeluput dengan rasuah, apalah yang diharap badan?

Semakin jelas, UMNO sudah tidak boleh diharapkan dan diselamatkan lagi. Sudah sampai ketikanya Pemuda PAS segera bangkit untuk menggantikan ruang yang bakal kosong sekejap lagi. Asahlah minda, asahlah kepimpinan, masyarakat sedang menunggu kita. Waktunya sudah sangat hampir, ibarat fajar sadiq menjelang subuh.

0 ulasan: