Politik Bogel dan Membogelkan..

Memang rencah politik itu bogel membogel. Tetapi biasanya ramuan bogel ialah rasuah dan penyelewengan. Bukan sedikit isu bogel rasuah dan penyelewengan. Tetapi rakyat sudah rasa basi-basi sahaja untuk ikuti isu bogel jenis ini. Sudah tahu macamana rasanya.. tawar-tawar payau gitu.

Tetapi bogel batang tubuh ini yang rasanya lemak-lemak manis barangkali. Tak kiralah bogel itu aksi CCTV yang dilakukan dengan bersungguh-sungguh dan pelbagai lagak yang diimitasi dari laman web porno dan cakera CD atau aksi terselak skirt semasa tidur dan diambil gambar betul-betul di sudut yang mengaibkan! Rasanya tetap berbeza dari bogel politik rasuah penyelewengan.

Telah terbukti pun cara ini bukan sahaja boleh melondehkan maruah mangsa, bahkan juga akan terlondehlah segala-segalanya terutama jawatan yang dilantik mahupun yang dipilih yang dimiliki mangsa itu. Tak kiralah kalau pun selepas isu tersebut reda nanti akan terpilih semula!

Semasa Elizabeth Wong 'dibogelkan' maka ramai beranggapan sama sahaja dengan Chua Soi Lek 'diaksikan'. Tetapi apabila isu bogel Elizabeth ini semakin sensasi, rupanya yang terbogel itu tidak hilang maruah! Tetapi yang bersorak pula yang terasa malu bahkan dimarahi dan dibenci pula.

Rupanya rakyat kini sudah tidak berapa ghairah dengan isu bogel dan membayangkan yang bukan-bukan dengan aksi yang imaginatif. Tetapi kerana limpahan maklumat itu berlaku, ghairahnya rakyat ingin melihat sejauhmanakah kebenarannya. Nyata rakyat sudah tahu bahkan bijak menilai.

Kini mata rakyat tertumpu kepada Hilmi Malik yang disyaki sebagai dalang kepada penyorak-penyorak mangsa bogel iaitu UMNO/BN. Rakyat akan terus bersimpati dengan mangsa, dan terus membenci penyorak dan dalangnya sekali.

0 ulasan: